Playlists
Sign up
1

Problemos apibrėžimas „Kaip Mes Galėtume…“

Join
OverviewBadges

Problemos apibrėžimas „Kaip Mes Galėtume…“

Join

Content

Turinys
Į žmogų orientuoto dizaino mąstymo apibrėžimo etape tai, ką sužinojome per empatijos etapą, paverčiame aiškiu iššūkiu, kurį norime spręsti. Tai reiškia tikrųjų poreikių, slypinčių už žmonių žodžių ar veiksmų, atpažinimą ir jų suformulavimą taip, kad tai įkvėptų kūrybiškus sprendimus.

Vienas iš galingiausių šio etapo įrankių yra klausimas „Kaip mes galėtume…?“. Jis padeda problemas suformuluoti kaip atvirus klausimus ir galimybes. Darbe su jaunimu šis žingsnis itin svarbus: jaunų žmonių realijos yra įvairios ir sudėtingos, o tinkamai suformuluota problema užtikrina, kad dirbsime su tikruoju iššūkiu, o ne tik su akivaizdžiausiu.

Apibrėžimo etape jūs išnarstote savo empatijos etapo išvadas į poreikius ir įžvalgas bei suformuojate prasmingą iššūkį. Remdamiesi savo supratimu apie naudotojus ir jų aplinką, sukurkite aiškų ir veiksmingą problemos teiginį.

Kai turime aiškius teiginius, metodas „Kaip galėtume…?“ padeda judėti tinkama kryptimi idėjų generavimo link:

  • „Kaip“ reiškia, kad atsakymo dar neturime.
  • „Mes“ iš karto įtraukia bendradarbiavimo ir komandinio darbo elementą.
  • „Galėtume“ pabrėžia, jog yra daug skirtingų kelių, o ne vienintelis sprendimas.

Praktika: naudokitės pridėta šablono forma savo „Kaip mes galėtume…“ teiginiui parengti.

Kai kurie šie žodžiai gali padėti jums pradėti formuluoti teiginį, remiantis ankstesnio įsijautimo etapo rezultatais.



Šaltinis: The Design Thinking Toolbox (Micheal Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer).

Eksperto patarimas
Nėra teisingo ar neteisingo būdo sukurti „Kaip galėtume“ (HMW) klausimą.
  • Pasitikėkite savo nuojauta, kad nuspręstumėte, ar klausimas atitinka problemos teiginį.
  • Jei jis tinkamai suformuluotas, jausite motyvaciją generuoti idėjas. Jei ne – dažniausiai idėjų sugalvoti sunku.
  • Dažnai veiksmingiau yra parengti kelis HMW klausimus tam pačiam teminiam laukui, užuot ginčijusis dėl tobulo formuluotės varianto.
  • Kiekvienas klausimas gali būti vertinamas kaip prototipas ir išbandytas trumpame idėjų generavimo (brainstorming) užsiėmime.
  • Tas, kuris veikia geriausiai, gali būti toliau vystomas.

Skaitykite daugiau: Design Sprint Toolkit
Šaltinis: Google Design Sprint Kit: https://designsprintkit.withgoogle.com/methodology/overview

Žiūrėkite: „User Needs Statement in Design Thinking“





Resources

Get activity badge

Poreikių teiginio kūrėjas Get this badge

Aš gavau šį ženkliuką už įgūdžių lavinimą kaip aiškiai ir atvirai apibrėžti iššūkius į vieną problemų/poreikių teiginį bei formuluojant klausimus „Kaip mes galėtume…“.
Aš praktikavausi įgūdžius paversti įžvalgas iš empatijos etapo į problemų suformulavimą taip, kad jos kviestų naujoms idėjoms ir naujoviškiems sprendimams.

Šis ženkliukas yra KA2 Bendradarbiavimo Partnerystės projekto "Learn INN", kurį remia Europos Sąjungos Erasmus+ programa, dalis.
Tasks
Task no.1
Evidence verified by: one activity organiser
Pasidalinkite bent vienu „Kaip mes galėtume…“ klausimu, kurį padėjote sukurti.
Kodėl šis klausimus jums atrodo įkvepiantis ir naudingas sprendimų paieškai?

Skills

#Siekti užsibrėžtų edukacinių tikslų pasitelkiant konkrečius būdus ir metodus, kurie skatina kūrybiškumą ir problemų sprendimą
ETS-TR
#Facilitates problem solving
Creativity and design
Added to playlist (1)
Time to complete: 1 hour 30 minutes
Share:

Organisers

Awero

Badge issuer recognized with

Used in playlists

'LearnINN' – inovacijų kūrimas darbe su jaunimu
Awero
Created on Youth Work Pathways
Awero not-for-profit organisation manages this platform and develops it together with leading educational organisations. The European Union's programme Erasmus+ granted co-funding for building the first version of this platform. Contact support@awero.org.
Platform
Change to another language:
Co-funded by the Erasmus+ programme of the European Union
HomeMapActivitiesPlaylists