Apie
Turinys
Į žmogų orientuoto dizaino mąstymo apibrėžimo etape tai, ką sužinojome per empatijos etapą, paverčiame aiškiu iššūkiu, kurį norime spręsti. Tai reiškia tikrųjų poreikių, slypinčių už žmonių žodžių ar veiksmų, atpažinimą ir jų suformulavimą taip, kad tai įkvėptų kūrybiškus sprendimus.
Vienas iš galingiausių šio etapo įrankių yra klausimas „Kaip mes galėtume…?“. Jis padeda problemas suformuluoti kaip atvirus klausimus ir galimybes. Darbe su jaunimu šis žingsnis itin svarbus: jaunų žmonių realijos yra įvairios ir sudėtingos, o tinkamai suformuluota problema užtikrina, kad dirbsime su tikruoju iššūkiu, o ne tik su akivaizdžiausiu.
Apibrėžimo etape jūs išnarstote savo empatijos etapo išvadas į poreikius ir įžvalgas bei suformuojate prasmingą iššūkį. Remdamiesi savo supratimu apie naudotojus ir jų aplinką, sukurkite aiškų ir veiksmingą problemos teiginį.
Kai turime aiškius teiginius, metodas „Kaip galėtume…?“ padeda judėti tinkama kryptimi idėjų generavimo link:
- „Kaip“ reiškia, kad atsakymo dar neturime.
- „Mes“ iš karto įtraukia bendradarbiavimo ir komandinio darbo elementą.
- „Galėtume“ pabrėžia, jog yra daug skirtingų kelių, o ne vienintelis sprendimas.
Praktika: naudokitės pridėta šablono forma savo „Kaip mes galėtume…“ teiginiui parengti.
Kai kurie šie žodžiai gali padėti jums pradėti formuluoti teiginį, remiantis ankstesnio įsijautimo etapo rezultatais.

Eksperto patarimas
Nėra teisingo ar neteisingo būdo sukurti „Kaip galėtume“ (HMW) klausimą.
- Pasitikėkite savo nuojauta, kad nuspręstumėte, ar klausimas atitinka problemos teiginį.
- Jei jis tinkamai suformuluotas, jausite motyvaciją generuoti idėjas. Jei ne – dažniausiai idėjų sugalvoti sunku.
- Dažnai veiksmingiau yra parengti kelis HMW klausimus tam pačiam teminiam laukui, užuot ginčijusis dėl tobulo formuluotės varianto.
- Kiekvienas klausimas gali būti vertinamas kaip prototipas ir išbandytas trumpame idėjų generavimo (brainstorming) užsiėmime.
- Tas, kuris veikia geriausiai, gali būti toliau vystomas.
Šaltinis: Google Design Sprint Kit: https://designsprintkit.withgoogle.com/methodology/overview
Žiūrėkite: „User Needs Statement in Design Thinking“