Į žmogų orientuotas dizaino mąstymas yra kūrybiškas ir bendradarbiavimu grįstas problemų sprendimo metodas, kuris prasideda nuo žmonių. Jis skatina mus giliai suprasti tų, su kuriais dirbame – šiuo atveju, jaunų žmonių – poreikius, lūkesčius ir iššūkius.
Užuot iš karto einant prie sprendimų, šis metodas kviečia klausti, klausytis, empatiškai įsijausti ir kartu kurti idėjas, kurios iš tiesų yra prasmingos. Jis apima penkis pagrindinius etapus: įsijausti, apibrėžti, generuoti idėjas, kurti prototipus ir išbandyti. Vis dėlto jie ne visada vyksta griežta tvarka. Priklausomai nuo dizaino mokyklos, šie etapai gali būti vadinami skirtingai, o kai kuriais atvejais jų gali būti ir daugiau.

Pavyzdžiui, IDEO agentūra, garsėjanti savo į žmogų orientuoto dizaino darbais, pristato detalesnius žingsnius toje pačioje eigoje: suformuluoti klausimą – rinkti įkvėpimą – apibendrinti įžvalgas – generuoti idėjas – paversti idėjas apčiuopiamomis – testuoti, kad išmoktum – pasidalinti istorija.

Darbas su jaunimu ir neformalusis ugdymas, orientuotas į žmogų, suteikia galimybę:
- Įtraukti jaunus žmones kaip partnerius, o ne tik dalyvius.
- Kurti programas, įrankius ir sprendimus, atliepiančius realius poreikius.
- Ugdyti kūrybinį pasitikėjimą savimi ir bendradarbiavimo dvasią procese.
Šioje veikloje nagrinėsi įsijautimo (Empathise) etapą – vieną iš kertinių į žmogų orientuoto mąstymo elementų, kuris padeda atrasti įžvalgas klausantis ir stebint.
1. Skaityk daugiau apie konkrečius į žmogų orientuoto dizaino mąstymo aspektus, sutelkiant dėmesį į įsijautimo (Empathise) ir apibrėžimo (Define) etapus.
2. Žiūrėk: „Design Thinking Process“ – paprastas animuotas paaiškinamasis vaizdo įrašas.
3. Pasidalink savo įžvalgomis
Įkelkite vieną įžvalgą arba netikėtą atradimą iš savo empatijos žemėlapio.
Apie tai pagalvokite: kaip tai pakeitė jūsų supratimą apie iššūkį? Kaip ši įžvalga galėtų paveikti sprendimą, orientuotą į jaunus žmones?